Första träningen för Carita!

Vem vill spy? Vem vill sova? Vem är helt slut? Vem vill dö?
Jo jag! Är helt slut efter träningen kände efter 20 minuter att jag var helt slut, musklerna i högervaden svek mig och ville bara lägga av.. Det rann till och med snor ur min näsa? Svetten sprutade och känslorna var mycket blandade.. Både äckligt och underbart!?
Idag är en dag jag kommer leva på i 100 år, började dagen med att smälta stearin med tio åriga Sofia som flög hit alldeles själv igår från Stockholm, det blev några fina ljus som nu står tända på vardagsrumsbordet.
Åkte upp till stallet och fick bekänna färg under träningen och det gick så jävla bra, hon sa ALLT som min magkänsla sagt till mig att göra, fick även höra att jag har en väldigt fin och vacker häst med början till ett mycket bra steg :)


Så såg övningarna ut, först red jag på volten i högervarvet arbetade BARA med högerskänkeln för att aktivera höger bak och när den var aktiverad förhoppningsvis skulle hon slappna av i nacken och börja sig in mot mitten.
I vänstervarvet var hon ställd utåt och jag fick inte svänga eller ta i vänstertygeln utan bara arbeta med skänklarna och den högra tygeln och MASSOR med ben på högerskänkeln. 
Efter det var det bara mest att galoppera över bommarna med 17 m avstånd och få så kort galopp som möjligt vilket var svårt med en osamlad häst för hon varken har muskler eller orkar, där var samma sak, i båda varven bara arbeta med högerskänkeln.
Och för att komma till dessa övningar fick jag göra mindre volter i skritt för att visa henne vad jag menade + få henne mjuk.

Hon har aldrig gått såhär bra. ÄLSKAR CARITA! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0